Nu är det dags för att träffas och umgås under temat radio och kommunikation.
JOTA infaller alltid den tredje helgen i oktober, i år är det den 20-21 oktober som gäller för den 55:e JOTAN. Som namnet antyder så är det scoutläger i luften. Helgen brukar aktivera cirka 6 000 stationer med cirka 700 000 deltagare över hela världen, så det finns många att prata med om man vill. Hur många scouter var det på ditt senaste Jamboree?
På plats hos oss erbjuds många olika aktiviteter med inriktning mot radioscouting, i ett naturnära läge med bra kommunikationer. Det tar bara två minuter att gå från närmaste busshållplats Ekedal buss 709) eller 10 min (Lissma Skola buss 865)
För Upptäckare (Juniorscout):
Hela patruller med medföljande avdelningsledare är välkomna att besöka oss på lördagen den 20 oktober. Programtid cirka 2-4 timmar. OBS ej övernattning! Skicka en anmälan och berätta hur många ni blir.
För Äventyrare (Patrullscout):
Hela patruller med medföljande avdelningsledare är välkomna att besöka oss på lördagen den 20 oktober. Programtid cirka 2-4 timmar. Hela patruller med medföljande avdelningsledare är välkomna att övernatta i eget tält eller vindskydd.
Utmanare och Rover (Senior och Rover):
Kom själv eller ta med hela Utmanar/Roverlaget. Ledaren får/kan ni lämna hemma om ni vill! Om ni skall övernatta hos oss, se info nedan.
För övernattande:
Ta med er utrustning för att sova i militärtält/vindskydd samt utomhuskläder efter väder. Först till kvarn erbjuds inomhusförläggning, dock endast i mån av plats.
Avgiften för helgen blir 200 kr/person. Då ingår lunch, middag, kvällsmål, frukost och enklare lunch på söndagen. Avgiften betalas kontant vid ankomst/incheckning. JOTA-märke kan beställas, genom att betala 25 kronor på plats.
Dagsbesökare:
För dig som inte kan vara med hela helgen, erbjuds besökstid under lördagen mellan 10.00-16.00
Enstaka dagsbesökare behöver inte anmäla sig.
Hela avdelningar eller patruller som kommer på lördagen, vill vi att ni föranmäler hur många ni är, så vi kan anpassa aktiviteten. Dagsbesöket är utan kostnad.
JOTA-märke kan beställas, genom att betala 25 kronor på plats.
Anmälan:
Vi vill ha din anmälan senast fredagen den 12:e oktober per mail till info@radioscouter.se
I anmälan vill vi veta Namn, Mobilnummer, Ålder, Scoutkår och eventuella matallergier.
För avdelningar och patruller vill vi ha namn, mobilnummer till ansvarig kontaktperson samt hur många scouter och vilken kår ni kommer från.
Välkomna önskar RadioScouter i Stockholm – SCØUT
Välkomna till den allra första…
Silverhajken 2012!
Mariekäll Scoutkår hälsar alla scouter i Telgekretsen välkomna till årets Silvertävlingar, i år i en ny tappning. Nytt för i år är att de traditionsrika Silvertävlingarna kommer att utökas med en gemensam hajk för alla scouter i Södertälje, i alla åldrar!
Plats; Vickningen vid Måsnaren, Karolina Scoutkårs fd. stuga
Datum; 5-7/10 2012
Ankomst; Sker vid parkeringen utanför Vickningen, se karta
Anmälan; Klicka HÄR
Hajkavgift; 200kr/hajkdeltagare
Info för dig som är upptäckare eller spårare!
Upptäckar- och spårarscouter rycker in vid Vickningen lördag 6/10 klockan 10.00. Ni kommer efter det bygga ert läger, laga mat och ha roligt i skogen. Ni äter frukost hemma innan ni anländer, sen står vi för maten resten av helgen.
Ni kommer att bo i tält eller vindskydd, det gör ni upp med er ledare innan.
På söndagen börjar Silvertävlingarna då ni tävlar mot de andra kårerna i kretsen. Starten går 10.00 på morgonen, och prisutdelningen räknas vara klar till 14.00.
Info för dig som är äventyrarscout!
Äventyrarna börjar sin Silvertävling redan på lördagen den 6/10 klockan 10.00 Kamratstugan, Tveta. Ni kommer tillsammans bära all packning ni behöver för att klara er genom helgen, och ni ska bära med er egen lunch till lördagen som ni kommer att tillaga på stormkök.
Ni kommer att ha nattplats gemensamt med alla andra, ni kommer dit på eftermiddagen. Avslutning kommer ske för er, precis som för de andra, klockan 14.00 vid Vickningen.
Info för dig som är utmanarscout!
Er hajk börjar på fredagen med äventyr. Klä er efter väder, ta med det ni behöver (vi står för tält/vindskydd) för att klara er! Tid och plats för samling får ni veta senare. Det är allt ni behöver veta. Resten kan ni vid det här laget. Var redo.